4 sposoby na fitness w domu

Ćwiczenia fitness w domuKażda z nas marzy o idealnej sylwetce, lecz czasami ochota, czas czy pieniądze nie idą w parze, by ćwiczyć na siłowni. Ale bez obaw – na to też są sposoby!

1. Najwięcej programów trenigowych dla fitness w domu znajdziesz na Youtube

Najpopularniejszym źródłem programów treningowych jest oczywiście serwis YouTube. Większość osób zaczynających swoją przygodę z ćwiczeniami pierwsze, co robi, wpisuje jego adres w wyszukiwarce. Znajdziemy tam ćwiczenia absolutnie dla każdego – od osób początkujących do zaawansowanych. Często oprócz pojedynczych filmików można trafić również na kompletne plany treningowe ułatwiające skomponowanie optymalnego harmonogramu ćwiczeń.

Oto kilka popularnych kanałów YouTube dzięki którym we własnym domu poczujesz się niczym w klubie fitness:

lub

2. Zapisuj sobie każde swoje ulubione ćwiczenia

W domu wykonywać możemy także wszystkie nasze ulubione ćwiczenia, które pamiętamy z sali treningowej. Opcji jest tutaj mnóstwo. Zdecydować możemy się na przykład na pompki, które wzmacniają mięśnie klatki piersiowej, brzucha, ramion oraz dolnej części pleców; przysiady, w czasie wykonywania których pracują prawie wszystkie mięśnie nóg oraz górnej części ciała, czy wchodzenie po schodach stanowiące odpowiednik wchodzenia i schodzenia na popularny step – dzięki tego typu energicznym ćwiczeniom jesteśmy w stanie spalić sporą ilość kalorii.

Bardzo skutecznymi ćwiczeniami fitness, które wykonywać możemy w domu jest tak zwana Tabata. Co to takiego? To trening trwający 4 minuty, w którym przez 20 sekund ćwiczymy, a przez 10 odpoczywamy. Naszym zadaniem jest wykonanie w ciągu tych 20 sekund jak największej liczy powtórzeń w jak najszybszym tempie. Na początku taki trening może wydać nam się trudny, jednak po kilku seriach uda nam się złapać rytm i odpowiednią technikę. Ćwiczenia tego typu pomagają nam spalić więcej kalorii, niż podczas „zwykłych” treningów. Do takiej tabaty można dobrać różnorakie ćwiczenia fitness, które można wykonać w domu. 

3.Trener personalny w twoim domu

Zdecydować możemy się również na usługi trenera personalnego, który nierzadko treningi z klientami wykonuje nie tylko na sali treningowej, lecz także w domu. Nie dysponujemy stosownym sprzętem? Bez obaw – trener przyjedzie do nas z całym niezbędnym wyposażeniem lub pokaże ćwiczenia, które będziemy w stanie wykonać przy pomocy przedmiotów dostępnych w każdym domu, tudzież bazujące na ciężarze własnego ciała. Dodatkowo wytłumaczy, jak prawidłowo wykonywać ćwiczenia i dobierze formę treningu odpowiednią do naszych możliwości i zainteresowań.

4. Muzyka do ćwiczeń do podstawa

Bardzo istotnym elementem każdego treningu fitness wykonywanego w domu jest muzyka. W sieci znaleźć możemy całą masę kompilacji przeznaczonych do tego celu. Rzecz jasna, możemy wykorzystać także swoje ulubione utwory, dzięki czemu trening będzie jeszcze bardziej przyjemny. Ważne, utwory były energetyczne i zachęcały nas do intensywnego treningu.

Jak widać, trening fitness z powodzeniem realizować możemy również w domowym zaciszu. Najistotniejsze, by wybrać taką formę aktywności fizycznej, której wykonywanie sprawi nam największą przyjemność.

Kategorie: 

Share