Podkręcanie metabolizmu a treningi interwałowe

treningi interwałowe podkręcają metabolizmKażdy z nas ma inny metabolizm – jedni bardzo szybki, inni powolny. Panuje zasada, że u mężczyzn często jest on szybszy niż u kobiet, lecz u obojga płci stopniowo zwalnia on wraz z upływem czasu. Na wiele czynników związanych z tempem metabolizmu takich, jak chociażby wiek, płeć czy uwarunkowania genetyczne nie mamy wpływu, lecz na szczęście na niektóre z nich jesteśmy w stanie oddziaływać.

Ćwiczenia aerobowe i interwałowe

Pierwszy ze sposobów to ćwiczenia aerobowe. Pamiętajmy jednak, że dzięki nim przyspieszymy nasz metabolizm jedynie podczas treningu i niedługo po jego zakończeniu. Na szczęście, tego typu ćwiczenia wykonywać możemy codziennie. Jeżeli chcemy nieco wydłużyć czas podkręconego metabolizmu, po skończonych ćwiczeniach wykonujmy dodatkowo trening interwałowy.  Powoduje on znaczy wyrzut zarówno adrenaliny (która bardzo silnie oddziałuje na prędkość metabolizmu – przyspiesza ona bowiem uwalnianie kwasów tłuszczowych z tkanki tłuszczowej), jak i noradrenaliny. Starajmy się przeplatać szybkie i wolne tempo tak, aby nasze płuca były przez cały czas mocno zaangażowane.

Regularne posiłki

Zadbajmy również o regularne spożywanie posiłków. Zbyt długie przerwy pomiędzy nimi powodują, że nasz organizm przestawia się na tryb oszczędnościowy, co skutkuje zwolnieniem metabolizmu. Zamiast jeść więcej a rzadziej (co powoduje drastyczny wzrost poziomu cukru we krwi, a co za tym idzie, przekłada się na wzrost tkanki tłuszczowej), spożywajmy większą ilość niewielkich posiłków w odstępach około dwóch – trzech godzin. Dzięki temu dajemy naszemu organizmowi sygnał, że nie musi on magazynować zapasów na czarną godzinę.

Jadłospis i śniadanie

Jeżeli chodzi o nasz jadłospis, to w godzinach porannych zaleca się spożywanie produktów bogatych w białko takich, jak jajka czy chude mięsa. Przyspieszają one bowiem nasz metabolizm w ciągu całej doby, również podczas snu. Zaleca się również spożywanie dużej ilości zielonych warzyw, jak szpinak czy brokuły – zawarte w nich witaminy pozwalają na lepsze wykorzystanie węglowodanów.

Reasumując - Podkręcaj metabolizm przez treningi interwałowe i nie daj żeby zwolnił poprzez odpowiednią dietę i regularność posiłków.

Kategorie: 

Share